תכשיטי קולקציית מוריה משלבים אבני ירושלים, זהב ויהלומים, שלושה חומרים מיוחדים. קולקציית תכשיטים משובצים בזהב ויהלומים עם פיסת היסטוריה מהמקום הקדוש ביותר לעם היהודי, הר הבית שבירושלים.

ייחודן של אבני ירושלים

אבני ירושלים המשובצות בתכשיטי מוריה מגיעות מפרויקט הסינון של העפר שהוצא מהר הבית. אבני ירושלים שונות אחת מהשנייה בצורתן ובצבען. האופי הייחודי של האבנים מהווה השראה לצוות העיצוב והייצור של IDC .

צוות מעצבים, צורפים, גמולוגים ואנשי מקצוע נוספים, שוקדים להפוך כל אבן לתכשיט מיוחד במינו שאין שני לו. שילוב הזהב – מתכת אצילה ויהלומים – החומר הקשה בטבע עם אבני ירושלים בעלות היסטוריה של מאות שנים הופכים כל תכשיט מקולקציית התכשיטים של מוריה, לנדיר ומיוחד במינו.

 

הרעיון מאחורי קולקציית מוריה

קולקציית תכשיטי מוריה היא פרי רעיונו ויוזמתו של אבי טביסל, יהלומן ותכשיטן, שומר מצוות, ציוני נלהב, דור שביעי בירושלים. אבי חשב על דרך לשלב את שברי האבנים שנופו מהעפר שהוצא מהר הבית, בתכשיטים. אבי טביסל שילב את שתי אהבותיו, ירושלים ואהבתו לזהב ויהלומים.

מהאבנים נוצרו תכשיטים כמו סט תכשיטים הכולל תליון וטבעת עשויים אבן ירושלים זהב ויהלום בהם חרוטות המילים “אם אשכחך ירושלים” חלק מפסוק המופיע בתהילים פרק קל”ז פסוק ה-ו. בנוסף, השתמשו באבני ירושלים ליצירת חפצי אומנות מיוחדים משובצים בזהב ויהלומים. את חפצי האומנות המשובצים זהב ואבני חן ניתן לראות, וגם לרכוש, בחנות IDC ברמת גן ובירושלים.

תליון אמונה זהב ויהלום מוריה

הר הבית – פרוייקט סינון עפר

העפר מהר הבית הגיע מחפירות לא חוקיות שנערכו מתחת למסגד אל אקצה במקום שנקרא “אורוות שלמה”. 400 משאיות עפר הוצאו מהמקום, שהפך למסגד, ונשפכו לעמק קדרון. את העפר הזה, העבירו למחנה בעמק צורים והוא עובר סינון קפדני ובו מוצאים ממצאים חשובים מתקופת הבית הראשון והשני, הרומית המאוחרת, התקופה הביזנטית, הצלבנית, האסלאמית ומימי הביניים.

עד כה התגלו יותר חצי מיליון ממצאים ביניהם מטבעות, תכשיטים, חיצים, חלקי קרמיקה ועוד ועוד. מעפר זה הוצאו שברי אבני ירושלים המשמשות בתכשיטי מוריה.

 

תכשיטי אמונה

תכשיטי מוריה הם אוסף תכשיטים ייחודי, היחיד בעולם המשלב אבנים מהר הבית, הר המוריה בירושלים משולבת בזהב, יהלומים ואבנים יקרות היוצרות קו תכשיטים המייצגים אמונה ודת.

כשאתם עונדים תכשיט של מוריה, אתם לוקחים אתכם חלק מהר הבית. חלק מהמקום הקדוש, מקום אליו נשאו היהודים את עיניהם אלפי שנים. הר הבית ליבה של הדת והתרבות היהודית.

תליון חי ח”י עשוי מאבן הר הבית מוחלקת בצורת מלבן האות י’ עשויה זהב וורוד משובצת יהלומים