שרוצים לבחור טבעת אירוסין משובצת יהלום נתקלים במונחים חדשים ולא מוכרים. פתאום מדברים איתכם על צבע היהלום ועל הניקיון שלו ואתם עומדים מבולבלים כי חשבתם שיהלום היא פשוט אבן נוצצת. אז זהו שלא, יהלום הוא תוצר טבעי של הטבע וככזה כל יהלום הוא שונה. אין אחד שדומה לשני, כשחלק מהשוני הוא הצבע והניקיון של היהלום.
אז מה המשמעות של המונח צבע וכיצד יש להתחשב בו שקונים טבעת אירוסין או כל טבעת משובצת יהלומים. לפניכם מדריך קצר.

אז מהו צבע ביהלומים

בראיה ראשונה יהלום היא אבן שקופה חסרת צבע, או אולי נגיד שיש לה צבע לבן. הצבע שאנחנו רואים ביהלום הוא למעשה תוצאה של תהליך המתרחש בתוך היהלום, כאשר ספקטרום קרני האור מגיעות אליו.
שקרן אור פוגעת ביהלום מתרחשים במקביל כמה תהליכים: בליעה, הקרנה והחזרה של ספקטרום קרני האור. כאשר מתקיים איזון מלא של כל צבעי הקשת מתקבל הצבע הלבן. ככל שהאיזון טוב יותר, הצבע הלבן שקוף וצלול יותר ולמעשה חסר צבע לחלוטין. צבע זה נחשב לצבע הטוב ביותר ביהלומים והוא גם הנדיר ביותר.

קרן אור נשברת ביהלום

קרן אור ביהלום

דרוג הצבע ביהלומים

הצבעים ביהלומים מדורגים מצבע שקוף לחלוטין לעירוב של החסר צבע עם גוונים חלשים של צבע צהוב, שנעשים חזקים יותר ויותר עד שהיהלום נראה כיהלום בעל צבע צהוב.
בתעודה גמולוגית הצבעים יסומנו באותיות באנגלית בין D – Z שהיהלום בצבע הטוב ביותר מסומן באות D.

משמעות האותיות בדרוג הצבע ביהלום

הצבע השקוף והצלול ביותר ביהלום מקבל את הדרוג הגבוה ביותר. הוא מצוין באות האנגלית D בתעודה גמולוגית. יהלומים אלו נדירים, רק יהלום אחד! מתוך 10,000 יהלומים מקבל דרוג הצבע זה.
רוב היהלומים הם בגוונים עדינים מאד של צהוב. חשוב לדעת שהגוונים העדינים של הצהוב כמעט שלא נראים לעין והם נראים שקופים, לבנים ויפים לעין.

אז ככה נראה דרוג הצבע בתעודה הגמולוגית

D, E, F – היהלום חסר צבע
G, H, I, J – היהלום כמעט חסר צבע
K, L, M – היהלום כהה מעט
N – T – היהלום עם צבע צהוב מאוד קל
U – Z – היהלום עם צבע צהוב בהיר

תעודה גמולוגית ליהלומים

תעודות גמולוגיות ליהלומים

איך ומי מחליט מהו צבע היהלום

צבע הוא אחד הפרמטרים שבהם נבדקת איכות היהלום ורק גמולוג מומחה יכול לקבוע את צבע היהלום.
הדרך הטובה ביותר לראות את צבעו האמיתי של היהלום היא בדיקת היהלום בתא אור מיוחד על רקע לבן. את הבדיקה מבצע גמולוג מומחה ובד”כ בשעות הבוקר שעיניים של הבודק רעננות אחרי שינת לילה.

איך להתחשב בצבע היהלום ברכישת טבעת אירוסין

רוב היהלומים הקיימים בעולם מדורגים בצבעים מ- G ומעלה ונראים נפלא. בדרוג הצבע מ- G – J הצבע כמעט ולא משפיע על הנראות של היהלום ולא ישפיע על מראה הטבעת. רוב טבעות האירוסין משובצות ביהלומים בצבעים אלו כי הם פשוט נראים טוב. כל טבעת אירוסין שתקנו בדרוג צבע זה תראה נפלא.

אצלנו ניתן לראות ולבחור את היהלום לפני שהוא משובץ בתכשיט. אנחנו מראים לכם את ההבדל בין הצבעים השונים של היהלום, כי אין טוב יותר ממראה עיניים. כך תוכלו לבחור את צבע היהלום המתאים לכם, תוך הבנה מלאה לגבי צבעו של היהלום.

בנוסף, יהלומים המשובצים בטבעות אירוסין מקבלים תעודה גמולוגית, ממעבדה גמולוגית מוסמכת, המציינת את צבע היהלום ובנוסף לשאר הפרמטרים. אנו עושים זאת כבר מעל ל- 40 שנה! מחכים לכם ב- IDC.