יהלומים ורודים הם הפלא של הטבע, רוב היהלומים בעולם הם יהלומים לבנים או יותר נכון שקופים אבל יש יהלומים טבעיים בצבע וורוד. איך מקבל היהלום את צבעו הוורוד? איפה מוצאים יהלומים כאלו? איך קובעים מהי עוצמת הצבע ושאלת השאלות כמה הם עולים?

איך מקבל היהלום את הצבע הוורוד

רוב היהלומים בעולם הם יהלומים לבנים או יותר נכון שקופים. על פי מחקרים 99.5% מהיהלומים הוורודים מקבלים את הצבע הוורוד עקב שינוי מבני בגביש היהלום המשנה את האופן שבו היהלום מחזיר אור, ומעניק לו גוון ורוד. השינויים הם מזעריים ורק מכשירים מיוחדים מסוגלים לאתר אותם. במחקר שבדק כ- 90,000 יהלומים לא הצליחו החוקרים למקם בוודאות את מקור הצבע. אכן פלא של הטבע.

מאיפה מגיעים יהלומים וורודים

יהלומים וורודים הם נדירים ומוצאים אותם במגוון מכרות ברחבי העולם. המכרה העיקרי של יהלומים ורודים הוא מכרה ארגייל (Argyle) שבמערב אוסטרליה. מכרה זה אחראי לכ-90% מהיהלומים האדומים והוורודים בעולם. רוב היהלומים הוורודים שנמצאו במכרה ארגייל הם קטנים בגודלם ומשקלם הממוצע הוא 1 קרט. נדירותם של היהלומים הוורודים הופכת אותם למבוקשים ביותר, וארגייל מנהלת מעת לעת, מכרז פומבי למכירת היהלומים.
מכרה ארגייל הוא אמנם המפיק העיקרי של יהלומים ורודים, אך יהלומים וורודים נמצאו גם במקומות אחרים בעולם וחלקם אף גדולים במיוחד. יהלומים וורודים נמצאו במכרות בהודו, בדרום אפריקה, אנגולה ועוד.

עוצמת הצבע ביהלום וורוד

אנחנו קונים יהלומים בעיניים ואוהבים את היהלומים שלנו בצבע חזק וברור. היהלומים הוורודים מגיעים במנעד רחב של צבעי וורוד. מוורוד עמוק עד וורוד בהיר. יש יהלומים שלהם צבעים חדים וברורים, ולחלקם צבעים מעורבים, כמו וורוד עם חום, וורוד עם כתום, וורוד עם אדום, וורוד עם סגול. כאשר הצבע המשני מעצים את הצבע הוורוד זהו יתרון וכאשר הצבע המשני מחליש את הצבע העיקרי זהו חסרון.
כמובן שכל שינוי בצבע משפיע על מחיר היהלום הוורוד כאשר הצבע העמוק יותר נמכר במחיר הגבוה ביותר.

יהלומים וורודים מלוטשים ליטוש אובל וליטוש טיפה

איך קובעים את הצבע ביהלום הוורוד

מעבדות גמולוגיות מדרגות יהלומים וורודים על פי שני פרמטרים: הגוון הבסיסי ועוצמת הצבע. עוצמת הצבע מדורגת לרוב על פי תשע קטגוריות – מדרגת עמום (Faint) הנמוכה ביותר ועד דרגת “פנסי ויויד” (Fancy Vivid), הנדירה והיקרה מכולן.
כמובן שיהלומים וורודים נבחנים גם בקריטריונים המקובלים הנוספים לבחינת יהלומים: ניקיון, ליטוש, ומשקל בקרט.

היהלומים הוורודים המפורסמים

היהלומים הוורודים הם נדירים ולכן כל מציאת יהלום כזה היא חגיגה לא רק בעולם היהלומים. בדרך כלל ליהלומים גדולים ומיוחדים מקובל להעניק שם. השם יכול להיות שם המכרה בו הם נמצאו או שם הבעלים.
היהלום האחרון שנמצא לא מזמן נקרא The Lulo Rose. היהלום וורוד זה הוא הגדול ביותר שהתגלה ב-300 השנים האחרונות. משקל היהלום 170 קרט. בשמו של היהלום יש משחק מילים במילה האנגלית ROSE משמעות כפולה גם וורוד וגם פרח הורד. החברה מתכוונת למכור את היהלום כמובן לכל המרבה המחיר.

 

טבעת יהלום וורוד עם יהלומים לבנים

יהלומים וורודים השקעה נהדרת

יהלומים ורודים גדולים הם נדירים ביותר ונמכרים בעיקר במכירות פומביות בהן הן גורפים סכומים אסטרונומיים.
היהלום בשם ( (Pink Star “הכוכב הוורוד”, שמשקלו 59.60 קרט, נמכר תמורת 71.2 מיליון דולר.
היהלום בשם ”הגראף הוורוד” (Graff Pink) שמשקל 24.72 קרט נמכר תמורת 45.6 מיליון דולר.
היהלום בשם הוורוד המושלם (Perfect Pink) שמשקלו 14.23 קרט נמכר תמורת 23 מיליון דולר.
יהלום גלם ורוד במשקל 32.32 קרט, נמכר תמורת 13.8 מיליון דולר.

ומי הידוענית שרוויחה מהעלייה המטורפת במחירי היהלומים הוורודים?
מי אם לא ג’ניפר לופז (Jennifer Lopez) שקיבלה טבעת אירוסין עם יהלום וורוד מבן אפלק (Ben Affleck) באירוסין הראשונים שלהם. היהלום הוורוד, במשקל 6.1 קרט ובליטוש רדיאנט, שובץ בטבעת אירוסין של הארי ווינסטון (Harry Winston), שעלתה ב-2002 כ-1.2 מיליון דולר. טבעת זו שווה ככל הנראה פי 10 כיום, לעומת שוויה ביום שנקנתה.

 

מעוניינים לרכוש טבעת עם יהלום ורוד? צרו איתנו קשר