ביהלום יש אש. אז איך הגיעה המילה אש ליהלום? עכשיו תדעו!

מה שאנחנו אוהבים ביהלום שלנו הוא העובדה שהוא מנצנץ. איזה כיף להזיז את האצבע עם טבעת היהלום ולראות את הנצנוצים בכל צבעי הקשת שהיהלום שולח לכל עבר. שרוצים להשוויץ בטבעת בד”כ מזיזים את היד, למה? בשביל שיראו את הנצנוץ של היהלום.

 

יהלום מנצנץ

יהלום זורק אור ומנצנץ

אז איך היהלום מנצנץ

לנצנוצים שנראים בכל צבעי הקשת יש שם בשפה המקצועית. הם נקראים אש היהלום. האש הזאת שהיא למעשה שבירת קרני האור ביהלום, מופיעה רק שמלטשים את יהלום הגלם ואחרי שהוא עובר תהליך של צחצוח.
בשביל להבין יותר לעומק צריך קצת מונחים מתחום האופטיקה. היהלום הוא חומר שהאור פוגע בו. כידוע, קרן האור הלבנה מורכבת מכל צבעי הקשת המעורבים יחד. שהאור פוגע ביהלום הוא מוטה על פי אורכי הגל שלו. לכל צבע יש אורך גל שונה והם אינם מוטים במידה שווה ביהלום. היהלום למעשה שובר את קרני האור למרכיבה וכך נוצר הנצנוץ הנקרא אש.

 

קרן אור נשברת ביהלום

שבירת קרן אור לבנה למרכיבה

האם תמיד היה ליהלום אש?

ממש לא! היהלום ידוע לאדם אלפי שנים אבל במשך אלפי שנים היהלום כמעט ולא לוטש. יהלום גלם, כלומר יהלום לפני ליטוש הוא אבן בד”כ כלל חסרת צורה וחסרת צבע. אם הייתם נתקלים ביהלום בערימה של אבנים כמעט בטוח שלא הייתם מזהים אותו. רק הליטוש מצליח להוציא את היופי של היהלום כפי שאנו מכירים אותו היום.

ליטוש היהלום עוזר לנצנוץ?

ליטוש איכותי עוזר לשבירה חדה של קרני האור שחודרות ליהלום מחלקו העליון. הקרן נכנסת ליהלום, עוברת בחלקים המלוטשים בזויות השונות וחוזרת לחלק העליון של האבן. אפקט זה גורם לברק הרב הנראה ביהלום המלוטש היטב. כמובן שכל התהליך הזה נעשה במהירות גדולה. מה שאנחנו רואים זה את הנצנוץ המקסים.
הליטוש הוא השלב הסופי בעיבוד היהלום, בתהליך זה היהלום מקבל את צורתו הסופית ומתקבל בו הברק והאש האהובים עלינו.
איכות הליטוש מדורגת בתעודה הגמולוגית שמקבל היהלום. הציון הגבוה ביותר לאיכות הליטוש הטובה ביותר מסומן X3.

עגילים תליון וטבעות משובצות יהלומים ואבני חן

התכשיט המנצנץ שלי

אנו ב- IDC שואפים שהתכשיט שלך ינצנץ כמה שיותר. אנו רוכשים יהלומים איכותיים ומשבצים אותם בתכשיטים. כמובן שכמה יהלומים יחד ינצנצו יותר ויזרקו יותר אור, לכן טבעת עם מספר יהלומים תעשה רושם רב יותר. בתעודה הגמולוגית המלווה את התכשיט יצוין איכות הליטוש. קנייה נעימה