המושג ניקיון ביהלומים הוא מונח מקצועי המשמש למדידת הפגמים ביהלום. כל יהלום בעולם הוא בעל פגמים קטנים או גדולים. מה רמת הניקיון המתאימה ליהלום המשובץ בטבעת אירוסין? אז איך מתחשבים בניקיון של היהלום בבחירת טבעת אירוסין? האם יראו את הפגמים ביהלום שבטבעת? כאן תמצאו את התשובות לשאלות אלו.

היהלום שלנו נקי?

היהלום כמוצר טבעי אף פעם לא יהיה נקי לחלוטין וללא פגמים כלל. בכל היהלומים יש פגמים קטנים הנקראים בשפה המקצועית תכלילים. התכלילים יכולים להיות גדולים מאד או זעירים ביותר. בהתבוננות במיקרוסקופ נראה את הפגמים ביהלום. ככל שהמיקרוסקופ הוא בעל עצמה גדולה יותר נוכל לראות יותר פגמים ופגמים זעירים יותר, שהם כאמור חלק ממאפייני היהלום בעת היווצרותו.

לופה יהלום מלקטת

מי קובע האם היהלום נקי

תעשיית היהלומים הבינלאומית החליטה על כללים אשר על פיהם ייחשב היהלום לנקי. כללים אלו הם בינלאומיים ומשמשים כסטנדרט לבדיקת יהלומים בכל העולם.

הכלל הוא שההגדרה של יהלום נקי אינה מתייחסת לניקיון אבסולוטי, אלא למראה יהלום נקי בהגדלה פי עשרה (x10) בזכוכית מגדלת או במיקרוסקופ. אם ביהלום ימצא תכליל הוא יחשב כתכליל רק אם גודלו יעלה על 5 מיקרון. את הבדיקה מבצע גמולוג מומחה ומנוסה.

אז מה המשמעות של כל האותיות הללו?

התכלילים שביהלום סומנו באותיות. רוב המדינות בעולם משתמשות בדרוג הניקיון של המעבדה הגמולוגית האמריקאית ה- GIA. כך יופיע דירוג הניקיון של היהלום בתעודות גמולוגיות. דרוג זה נחלק לשש קבוצות עיקריות:

FL יהלום הוא ללא פגם פנימי או חיצוני

FI היהלום ללא פגם פנימי

VVS1-VVS2 היהלום עם פגם אחד /שניים פגם קל מאד מאד

VS1-VS2 היהלום עם פגם קל מאד, מספר הפגמים מצוינים בסיפרה

SI1-SI2 היהלום עם פגם קל, מספר הפגמים מצוינים בסיפרה

I1,I2,I3 היהלום עם פגם, מספר הפגמים מצוינים בסיפרה

יהלומים בדרוג FL הם נדירים ביותר. ככל שהיהלום נקי יותר מחירו גבוה יותר.

מיון יהלומים

איזה דרגת ניקיון מתאימה לטבעת אירוסין

ניקיונו של יהלום הוא אחד הגורמים החשובים שיש להתחשב בהם בבחירת טבעת האירוסין המושלמת שלך. יש חשיבות לדרגת הניקיון וכן למיקום הפגם ביהלום.

אנחנו ב- IDC בוחרים מראש את היהלומים עם הפגמים הקלים ביותר לשיבוץ בטבעות האירוסין שלנו. אנו משתדלים שהפגמים יהיו עדינים ולא יבלטו, מחד ומאידך שמחיר הטבעת יתאים לכל כיס.

טווח הניקיונות של יהלומים שאנחנו משבצים בטבעות אירוסין הוא בד”כ VS1-עד SI2. אנו ממליצים לא להישאר רק בטווח ה- VS. יהלום כזה הוא נקי לעין ובעל צבע יפה. צוות המשבצים שלנו יודע לשבץ את היהלום כך שהפגם הקליל יוסתר ביציקת הזהב ולא יראה לעין. כך מתקבלת טבעת אירוסין יפה ובמחיר סביר. תוכלו להיות בטוחים שהיהלום בטבעת ינצנץ ויבריק והפגמים הזעירים שבו לא יראו לעין.

טבעות אירוסין יהלומים עיגול המורכב מיהלומים בשני סוגי ליטוש בזהב צהוב